.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری جشنواره مطلع عشق با تجليل از خادمان ازدواج در مازندران

جشنواره مطلع عشق امروز 10 آذر به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) با تجليل از خادمان ازدواج در سینما سپهر ساری برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا ، آیت ا... طبرسی نماینده وی فقیه در مازندران در اين جشنواره اظهار كرد: برکات ازدواج در دنیا مشهود و طنین انداز است و ما باید از این روش پسندیده درس بگیریم و آن را در دنیا ترویج كنيم .

وی با اشاره به اینکه خداوند زنان و مردان را به صورت زوج آفریده است گفت : سیر طبیعی تکامل عالم این است که هر پدیده و آفریده ای زوج باشد به هيمن دليل زن و شوهرها باید تکمیل کننده یکدیگر باشند .

طبرسی خاطر نشان کرد : ما نمی توانیم همانند جوامع غربی نظام خانواده خود را تنظیم و یا اینکه از بین ببریم و ملت ما باید تلاش کنند تا با پیشرفت تکنولوژی فرهنگ خود را از دست ندهند .

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه باید این سنت مقدس پا برجا بماند گفت : با توجه به فرهنگ غنی اسلامی ایرانی باید تمام موانع را با کمک هم از بین ببریم که مهریه سنگين یکی از موانع بزرگ برای ازدواج جوانان است .

وی در خصوص دخالت های والدین در زندگی زوجین گفت : والدین باید در زندگی جوانان خود دخالت کنند ولی به این معنا نیست که طوری با آنها برخورد شود که خود هیچ سهمی در زندگی نداشته باشند .

طبرسي خاطر نشان کرد : باید تمام مسئولین و سازمان ملی جوانان و خیرین استان باید دست به دست هم دهند تا راه برای جوانان هموار شود .

 سید محمد کریمی استاندار مازندران نيز در اين جشنواره به 25 میلیون جوان در ایران اشاره کرد و افزود : با توجه به جمعیت 72 میلیون نفری کل کشور 25 میلیون نفر از آنها را جوانان گروه سنی 15 تا 25 سال تشکیل می دهند که 12 تا 14 میلیون نفر از آنها در آستانه ازدواج قرار دارند .

وی در خصوص بالا رفتن سن ازدواج گفت : حدود 4 میلیون جوان تأخیر افتاده در ازدواج داریم که سن ازدواج پسران بالای 35 سال و برای دختران 27 سال به بالا رسیده است که باید براي این نقص فکری کرد .

استاندار با بیان اینکه یک سوم جمعیت کل استان را جوانان تشکیل می دهند گفت : از جمعیت 926 هزار و 300 نفري جوانان استان 345 هزار و 161 نفر از آنها پسران و 257 هزار و 886 نفر دیگر از دختران تشکیل می دهند .

وی با تصريح اين مطلب كه حدود 603 هزار و 47 نفر از جوانان استان مازندران هنوز ازدواج نکرده اند گفت: حدود 4/3 درصد از ازدواج جوانان استان به موقع صورت می گیرد .

استاندار به ازدواج دیر راس 11 درصدی جوانان در استان مازندران اشاره کرد و افزود : حدود 1/7 درصد از ازدواج پسران در سن 30 تا 34 سالگی و حدود 9/3 درصد از دختران در سن های 24 تا 27 سالگی ازدواج می کنند .

وی در خصوص سن ازدواج مناسب در بین جوانان گفت : سن ازدواج مناسب در دختران از 15 تا 25 سالگی و برای پسران از 24 تا 29 سالگی است .

کریمی با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای حمایت جوانان خواهد کرد گفت : صندوق مهر امام رضا(ع) کار بسیار خوب و پسندیده بود که باهمت دولت تشکیل شده است و با افزایش وام 5 میلیون تومانی شاید بتوان یک مراسم بسیار خوب آغاز کرد .

وی اظهار كرد : تمام مسئولین و خیرین باید دست به دست هم دهند تا زمینه های اشتغال مسکن و ازدواج را برای جوانان به وجود بیاورند .

به گزارش خبرنگار ايسنا، در پايان مراسم از خادمین ازدواج حلیمه عرب زاده همسر شهید طوسی ، خدیجه محمدزاده همسر جانباز روحی ، حسن قلی زاده فرماندار قائمشهر ،ابراهيم باغباني اداره كل كميته امداد امام خميني( ره) و اسماعيل محد زاده اداره كل بهزیستی مازندران به عنوان دستگاه هاي موفق و الگوساز ازدواج ، دكتر نيكزاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل ، زهرا شرف الدین مدیرکل امور بانوان استان مازندران ، بهرام حميدي مدیر شبکه مركز صدا و سيماي مازندران ، عباد اسدي رئیس سازمان ملی جوانان ، حسین نژاد مدیر موفق صندوق مهر رضا در مازندران ، دکتر علیزاده افروزي رئیس دانشگاه مازندران ، دکتر محمد جعفری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، موسی وفائیان خیر برگزیده تأمین کننده جهیزیه ، قاسم حامدی عضو شورای شهر آمل ، محمد پژومان رئيس شورای شهر آمل ، علیرضا نظام دوست رئیس مرکز مشاور در مازندران ، حیدر علی خانزاد مرکز مشاوره فعال ، نسترن حسنعلی مرکز مشاوره مجد از قائمشهر ، اصغر نوروزی کارشناس فعال برگزار کننده کلاس های ازدواج ، غلامرضا خلیلی کارشناس نمونه در امر ازدواج ، مرجان جعفری کارشناس ویژه ازدواج نهاد مقام معظم رهبری ، آمنه زارعی خبرنگار فعال در امر ازدواج ، آقای صادقی مدیرعامل شرکت مازند گاز و فاطمه اعلمی و محمد اسماعیل میر عمادالدین و خدیجه نوپور و هادی همتیان به عنوان زوج های موفق استان در این مراسم تجلیل شد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.